Clearwater State Park - Reisverslag uit Hartley, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu Clearwater State Park - Reisverslag uit Hartley, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

Clearwater State Park

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Hartley

Het is zondag. En dat is te merken. De 101 is vandaag eigendom van de motorrijders. Honderden snorren ons voorbij, geweldige motoren, rode, zwarte, met buddyseat, zonder buddyseat, met bagage, zonder bagage. Onze mannen raken er opgewonden van en het lijkt ze ook wel wat. ' caravan verkopen en dan met de motor toeren'. Ach lieve mannen, bedenk welke leeftijd jullie hebben, en je weet dat het blufferij is. Dat station zijn jullie al lang gepasseerd! Even later zien we een takelwagen met een motor achterop gebonden, andere hulpauto's volgen. Onze mannen zijn weer genezen en staan met beide benen op de grond.
Hoe verder we Californië afzakken naar het zuiden, hoe droger het gaat worden. Het gras op de bergen wordt geel, zo her en der zie je zelfs bladeren naar beneden dwarrelen. En toch komen we in het gebied van Californië met de grootste zoetwatermeren, die een groot deel van de bevolking van drinkwater moet voorzien.
Onze overnachtingsplek is dan ook aan het Clearwater Lake. Het is een State Park, dus met summiere voorzieningen, maar toch een van de duurste. Dat is dus de plek met uitzicht die je moet betalen. Er wordt voor de laatste keer een sir loin steak geroosterd boven het vuur, maar dat was ook ter ere van vaderdag en omdat Jan er zo gek op is. Het rooster en de overgebleven saus gaan na het eten naar de buren: 4 mannen die voor een paar dagen vrij-af hebben gekregen van hun vrouwen en kinderen. Dus ook een vaderdag-idee!