Elkton - Reisverslag uit Elkton, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu Elkton - Reisverslag uit Elkton, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

Elkton

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Elkton

Beverly Beach-Elkton

We blijven ons verbazen! De hele kuststrook van Oregon bestaat voornamelijk uit duingebied, afgewisseld met rotsen die in zee uitsteken. Zoals gisteren al gezegd, het is een vakantiegebied bij uitstek met veel restaurantjes, vakantiehuizen ( en dan echt huizen en geen huisjes, alles is big in Amerika), galerieën en kunstenaars- winkeltjes.
Seal Rock is de eerste plek waar we een stop inlassen. Het plekje heeft de naam gekregen omdat hier 'vroeger' een lodge geweest is met die naam. We lopen het pad naar zee op en oooooh, wat mooi gezicht, geen zeehonden, maar een prachtig uitzicht op duinen, zee en rotsen met vele vogels die af en aan vliegen of zitten te broeden: aalscholvers, meeuwen en nog veel meer. De rotsen zijn duidelijk vulkanisch gesteente met rechtopstaande basaltlagen ( organpipes?).
De volgende stop is een grote verrassing: we spotten ( en vele mensen met ons) een Grey Whale, oftewel een walvis! Regelmatig zien we de fontein omhoog spuiten. En wat zien we op de rotsen diep beneden ons? Zeehonden, grote en kleine. Ze liggen heerlijk te zonnebaden. Dus toch nog! Hoog boven ons in de boom zit een visarend naar beneden te loeren. Voldaan rijden we verder.
Na drie dagen kust draaien we bij Reedsport het land weer in. Gedurende de hele reis hebben we al borden langs de weg gezien met de waarschuwing: elks crossing, oftewel overstekende herten. Maar.....nog nooit een gezien. Ook langs deze weg weer en we smalen een beetje" zal wel weer flauwe kul zijn". Maar wie schetst onze verbazing: in een heerlijk groot veld liggen enkele tientallen. Op de ene plek de mannetjes met de geweien, verder naar achteren de geiten met hun jongen die je hoorde mekkeren. Wat een meevallers vandaag.
In Elkton vinden we een zalig plekje aan de rivier de Umpqua. Zien jullie ons al zitten? Lekker in de zon, wijntje, biertje en cola onder handbereik, bakje chips, het ruisen van de populieren die aan de oever van de snelle vliet staan staan. Genieten ten top!

• 12 Juni 2014 - 20:00

Lina Jansen:

Vandaag weer een boeiend verslag met prachtige foto's ontvangen.
    Jullie zijn zelf ook steeds verrast wat je zal beleven.
    En dat maakt deze reis zo bijzonder interssant!
    Blijf genieten,en ik geniet mee!!

• 12 Juni 2014 - 20:00

Lina Jansen:

Vandaag weer een boeiend verslag met prachtige foto's ontvangen.
    Jullie zijn zelf ook steeds verrast wat je zal beleven.
    En dat maakt deze reis zo bijzonder interssant!
    Blijf genieten,en ik geniet mee!!

• 12 Juni 2014 - 23:15

Coby Van Kessel:

Hallo allemaal,

ik reageer wel niet elke keer maar ik zit wel elke keer al jullie leuke verhalen te lezen.
    Gewoon prachtig hoe jullie met volle teugen genieten van alles wat jullie meemaken en zien.
    Ook nog een hartelijk dank voor elke keer weer prachtige foto's en zo leuk dat jullie elke keer weer de tijd vinden om een leuk verhaal te schrijven voor het thuisfront!
    Zo kunnen wij ook meegenieten. Want dat doen we zeker!
    Ik zou zeggen geniet nog lekker van jullie laatste week, want onvoorstelbaar hoe hard de tijd vliegt!

Groetjes en nog heel veel plezier,
    Coby