Hoh Rain Forest-Quinault - Reisverslag uit Amanda Park, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu Hoh Rain Forest-Quinault - Reisverslag uit Amanda Park, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

Hoh Rain Forest-Quinault

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Amanda Park

Hoh Rain Forest- Quinault

Tot gisteravond laat bij het knappend houtvuur gezeten. Overal rondom in het bos zie je vuurtjes branden, "het knapt en het knittert " zei Jan Boer de dichter vroeger.
Wat een heerlijke ruime plek hebben we daar in het bos. Vuurtje stoken in het bos? Kom er eens om in ons landje! De gitaar ontbrak nog ( Jan Warring?), maar het cowboygevoel was hoog.
We vertrekken op tijd en Rubybeach is het eerste strand dat we tegenkomen. De mist is gedeeltelijk opgetrokken, het water van de Pacific Ocean trekt zich weer terug en... de sea- stacks komen prachtig boven de waterlijn uit. Het zijn stukken rots, sommige aan de bovenkant begroeid, andere kaal. Waarschijnlijk ontstaan door verschuivende aardlagen en ooit verbonden geweest met het ' vaste land'.
We verlaten de kust en trekken het land van de Quinault Indianen binnen. In Amanda Park vinden we een heeeel klein RV parkje: 5 campers kunnen hier staan, maar keurig netjes! De camper op gravel, de stroken ernaast glad geschoren. Maar..er zijn geen wc en douche, dus dat wordt weer self supporting in de camper!. Het is stralend weer en we nemen het ervan deze middag: de korte broek en het topje komen aan en we laten de zonnestralen hun werk doen. We gaan een spelletje crocket spelen op het veldje tegenover ons en drinken een borrel. De pizzaboer zit vlakbij, we laten ons de enorme pannenkoeken heerlijk smaken.
Quinault River Inn, waar het parkje onderdeel van is, staat aan de oever van het Quinault Lake. Een boottrailer brengt een prachtige kajak naar het water. Als de boot terug komt na een vaartochtje, maken we een praatje met de mensen. Het zijn echte Quinault Indians, de kajak is zelf gebouwd. De beschilderingen erop hebben allemaal een speciale betekenis. De peddels zijn schitterend beschilderd. De totale Quinault gemeenschap bestaat uit plm 2500 indianen. Volgende maand is er een bijeenkomst van het hele gebied. Per kajak gaan ze naar de monding van de Hoh River. Daar zullen speciale dansen worden uitgevoerd. Leuk om met deze mensen, die zeer trots zijn op hun cultuur, gepraat te hebben.

• 09 Juni 2014 - 17:45

Lina Jansen:

Jullie blijven me verbazen en verrassen met de verslagen en de foto's.
    Wat een avonturen!
    Van enorme Boeing motoren, natuurverschijnsel, halo om de zon en dan gevaarlijk oversteek,
    tot de Indian Kajak.
    Allemaal heeeeel bijzonder!!!!

Maria, ja, Elly en ik zijn nu ook op facebook .
    Ik snap er nog niet veel van, maar dat zal ik nog wel ontdekken.

We hebben warme en mooie pinksterdagen gehad, wel een beetje broeierig.
    Terwijl het bij jullie veel kouder is nu.
    Geniet verder met volle teugen en tot ons volgend kontakt.