Sisters-Fairview - Reisverslag uit Fairview, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu Sisters-Fairview - Reisverslag uit Fairview, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

Sisters-Fairview

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Fairview

Sisters- Fairview, Portland

Op tijd verlaten we het rustige plekje midden in de bossen en via een scenic way, hoog laag, laag hoog doorkruisen we een groot deel van Oregon. Het is een rustige weg, weinig verkeer, geen wild. Soms passeren we hele berghellingen met afgebrand bos, dan is het weer dichte, groene begroeiing.
Doordat we gisteren van de geplande route zijn afgeweken, moeten we nu een beetje meer puzzelen om bij ons doel te komen. De TomTom wordt aangezet ( ter geruststelling van een paar mensen) en hij leidt ons perfect naar de Fairview Campground in Fairview. Deze plaats ligt aan de oever van de Columbiarivier. The Mighty Columbia, zoals hij door velen geliefkoosd wordt genoemd, ontspringt in het Canadese Brits-Columbia en slingert zich zuid- en westwaarts door de staat Washington. Verderop vormt het de grens tussen Washington en Oregon tot in de Pacific Ocean en is de langste rivier ( 2066 km) van het noordelijk halfrond.
De expeditieleiders Lewis en Clark hebben in een tweejarige tocht van 1804- 1806 in opdracht van president Jefferson voor de eerste keer de tocht van oost naar west Amerika volledig afgelegd. Zij eindigden aan de monding van de Columbiariver nabij Portland en hebben onderweg de reis ( en het land) in kaart gebracht.
De Columbia River Gorge is in deze contreien zeer breed. Aan de Oregon-kant bevinden zich vele watervallen, te bereiken via een oude ( smalle) bochtige weg. Het is de grootste publiekstrekker van de deze streek. Bij het Vistahouse , gelegen hoog op een uitstekende rotsformatie, krijgen we wat informatie over de omgeving. Bij elke waterval is een parkeerplaats, maar helaas niet voor ons. Jan manoeuvreert de 31 feet tussen de rijdende en geparkeerde auto's door tot we aankomen bij de Multnomah Falls. Hier vinden we een plek voor bussen, nou, vooruit, wij zijn ook een bus!
De Multnomah Falls is verdeeld in een Upper (165m) en Lower Fall (21m). Daartussen is een brug die de onderste Falls overspant. Het is een publiekstrekker eerste klas en voor ons gevoel een kermis. Te veel mensen, te weinig zicht op de Falls. We maken wat foto's en een ietwat gedesillusioneerd keren we terug naar de camper die ons veilig weer naar de Campground brengt. Daar wacht ons een heerlijk warm zwembad en douche, een weldaad na vele dagen achterelkaar verstoken te zijn geweest van luxe.

• 04 Juni 2014 - 13:54

Jan En Janneke:

Dag globetrotters

Leuk van jullie ervaringen op de hoogte te blijven. Inderdaad geweldige natuur , een hele belevenis.
    Hopen ook nog een keertje terug te gaan.
    Hier alles prima, oma Doets wordt door iedereen op de hoogte gehouden het gaat goed in Assen.
    Nog veel plezier. Jan en Janneke

• 05 Juni 2014 - 00:41

Greetje Punt.:

Dag wereld reizigers,
    Wat zien jullie veel en verzamelen weer veel geestelijke bagage. Jullie zijn allround in het bezoeken van werelddelen. Fijn dat jullie zo genieten. Wel regelmatig douchen hoor!!! Hahahaha. Hier alles goed. Morgen een dipdag, 15 Gr. En regen en dan hup hup naar het weekend 28 gr. Het gaat weer alle kanten op met het weer. Ik wacht weer op het volgende verslag, erg leuk om te lezen.
    Grote groeten Greetje en Coert.