Crater Lake- Sisters - Reisverslag uit Fairview, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu Crater Lake- Sisters - Reisverslag uit Fairview, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

Crater Lake- Sisters

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Fairview

31 mei.
Crater Lake ligt in een vulkanisch bassin dat 7.700 jaar geleden is ontstaan toen de 3660 meter hoge berg Mazama instortte als gevolg van een vulkanische uitbarsting. Lavastromen sloten de de bodem van de caldera af. Regen en sneeuw vulden de caldera met diepblauw water. Het meer heeft een diameter van 8 km, omringd door rotswanden die tot 660 meter boven het oppervlak van het water uit steken. Het meer is diep, op een punt zelfs 589m en is daarmee het diepste meer van de Verenigde Staten. Als wij er zijn ligt de hele rand nog onder een dikke laag sneeuw en dat geeft een extra dimensie aan het schitterende diepblauwe meer. Het eiland, Wizard Isle, dat zich in het meer bevindt, is eveneens ontstaan door een vulkanische eruptie. We blijven maar foto's nemen en krijgen er niet genoeg van. Schitterend!! De lucht is nog strakblauw, in de verte vormen zich wat kleine wolkjes. Grote witte sneeuwvelden, geen wind, het is net wintersport in de voorjaarszon!
Helaas is de oostroute nog afgesloten vanwege de sneeuwhoogten, dus zetten we weer verder koers naar het noorden. We komen op de grote highway 97 en tuffen er lustig op los. Maar dit verveelt toch gauwer en we besluiten weer een scenic route op te zoeken. De kleine wolkjes van vanochtend zijn een beetje gegroeid en vormen nu mooie bloemkolen. De grote, ruime vallei waar we doorheen rijden wordt omzoomd door vele hoge besneeuwde bergpieken, helaas dus met een hoedje op van de wolken en niet zo fotogeniek meer. We vinden een scheet van een campinkje, slechts 25 plaatsen, wijd verspreid in het bos, om te zoenen. We zijn weer helemaal in onze nopjes ( want dit betekent ook weer vuurtje, steak en wijntje).

• 02 Juni 2014 - 16:44

Lina Jansen:

Vanmorgen ontving ik drie verslagen in een keer.
    Dus lekker de tijd genomen om ze te lezen.
    En steeds ben ik verbaasd over de geweldige beschrijvingen van jullie belevenissen en de prachtige natuurschoon waardoor jullie heengaan.
    Ook de foto's zijn schitterend, zodat ik toch een beeld heb wat jullie zien.
    Waarom zitten jullie zover uit elkaar op de foto?
    Is dat voor het doorkijkje?
    Als ik de verslagen lees dan zitten jullie nu wel erg hoog en in de kou, pas maar op want je hebt het zo te pakken.
    Maar goed dat je dan een kampvuur kunt stoken, en worden er dan ook kampliedjes gezongen.
    Dit is het voor nu, geniet verder van alles om je heen en tot de volgende keer.
    groetjes Lina.

• 03 Juni 2014 - 16:43

Astrid Leiting:

Hallo familie,

Alles goed daar? Jullie hebben er al weer aardig wat kilometers opzitten.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag.
    De kinderen missen jullie. Jesse is 2e geworden in de competitie.
    Verder alles goed hier.

Groeten van Astrid + de rest van de familie.