South Lake Tahoe naar Lassen Volcano Park - Reisverslag uit Canby Cross, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu South Lake Tahoe naar Lassen Volcano Park - Reisverslag uit Canby Cross, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

South Lake Tahoe naar Lassen Volcano Park

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Canby Cross

28 mei

De vogels fluiten ons wakker. We roosteren ons broodje en na betaald te hebben verlaten we Tahoe Valley. De Emerald Bay route voert ons langs het meer met prachtige vergezichten. De weg was een belevenis op zich: sterk stijgend en met vele bochten, geen vangrail en het meer diep onder ons. De jongens zitten te grinniken van plezier, de dames houden zich wat rustiger. Op een speciale ( betaal-) parkeerplaats worden wat foto's genomen. Bij de afdaling passeren we Squaw Valley, een Olympisch Dorp uit de zestiger jaren. Jan Pestman, Joan Haanappel en Sjoukje Dijkstra hebben hier hun best gedaan ( deze opmerking voor de wat oudere lezer onder ons). Het enige wat in Squaw Valley nog herinnert aan de Olympische Winterspelen is een bord met daarboven de vijf ringen.
Het historische stadje Truckee, langs de spoorbaan, valt een beetje tegen. Trouwens ook de bewegwijzering, het heeft ons wat tijd gekost....
Op de Donner Picknickplaats worden we weer aangesproken door Amerikanen. "Welcome, welcome." Een kleine trail verrast ons met mooie bloemen en het verhaal van de Donner familie die in 1847 hier omgekomen is tijdens een sneeuwstorm. We krijgen nog wat tips voor de rest van de reis door de vriendelijke Amerikaanse.
Na het broodje met gebakken eieren en spek komen we door wat ruimere valleien, veeteelt lijkt hier de grootste bron van inkomen. En ja hoor....de twee boerenzonen komen los met verhalen over hoe veevoer vroeger werd gemaakt " Mien pap deed het zo", " Moar mien pap deed het aans".
We naderen het Lassen Vulcan Park. Op een gegeven ogenblik zien we aan het einde van een lange rechte weg, omzoomd door prachtige bossen, de hoogste piek, nog bedekt met sneeuw, liggen.
Bij de entree van het park krijgen we een 'kampeerplaats' toegewezen op de grote parkeerplaats. Geen stroom, geen water. Maar niet getreurd, wij zijn self supporting.
Het enige wat ons 'ontbreekt' is de WiFi verbinding. Dus wordt dit stukje opgeslagen en ergens anders verstuurd.

• 30 Mei 2014 - 18:39

Coby Van Kessel:

Hallo allemaal,

was inderdaad al een paar dagen benieuwd naar het volgende reisverslag. Ik dacht dat ik een berichtje over het hoofd had gezien omdat het gisteren natuurlijk hier Hemelvaartsdag was en er ook van alles te doen is geweest. Maar nu weten we waarom het dan ook iets is vertraagd. Maar dat zal zeker jullie vakantiepret niet verstoord hebben alleen wij hier waren natuurlijk wel heel benieuwd hoe het verder gaat met jullie prachtige reis! En nu zijn en gaan jullie naar gedeeltes die ik nog niet gezien heb en dus wel zeker zo interessant om foto's te zien en naar jullie super leuke uitgebreide verslagen weer te kunnen lezen. En zo te horen vermaken jullie je nog super! Ben alweer heel benieuwd naar de volgende reisverslagen! Vandaag hier wat beter weer en alweer meer zon en geen regen! Dat is alweer heel wat. Heel veel plezier en ENJOY!

Groetjes,
    Coby

• 30 Mei 2014 - 21:44

Lucas-Jan:

Helemaal op hoogte.

Jan Pesman? Jeen vd Berg twee keer goud, 5 en 10 km

• 02 Juni 2014 - 07:21

Lucas:

Geen goud dus voor Jeen vd Berg. Hij eindigde 19e op de 5km en 22e op de 10km. Hij stond nl boven aan de rijtjes van de 3 nederlandse deelnemers en daaruit maakte ik te gauw op dat hij het goed had gedaan.

• 02 Juni 2014 - 07:21

Lucas: