Van Yosemite naar South Lake Tahoe - Reisverslag uit Tahoe Valley, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu Van Yosemite naar South Lake Tahoe - Reisverslag uit Tahoe Valley, Verenigde Staten van Jan Ebels - WaarBenJij.nu

Van Yosemite naar South Lake Tahoe

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tahoe Valley

27 mei

We verlaten Midpines en gaan op weg 49 richting het noorden. We rijden evenwijdig aan het Yosemitepark en dat is te merken: het landschap is bergachtig, we gaan een pas over en genieten van prachtige vergezichten. Bij een uitkijkpunt overzien we onder ons de kronkelende Merced River. Ha, de goeie plek gekozen: aan de oever zit een visarend zijn prooi te verorberen, gadegeslagen door een tiental gieren! Wat een treffer. Mooi gezicht, de witte kop van de visarend en de rode koppen van de gieren. Het is een rustige weg met erg weinig verkeer. In Sonora wordt de mondvoorraad weer aangevuld. Wat toch een vriendelijke mensen, die Amerikanen. Zeker drie keer in de winkel wordt ons gevraagd:" where do you come from? ". Als we dan vertellen wat ons geboorteland is, dan worden ze helemaal enthousiast. De ander vraagt ons: " are you German?" Bent u Duitser" Nee, Hollanders. " O, ik kom uit Polen en ben ook nog een beetje Russisch. En je krijgt gelijk een heel verhaal. Een mevrouw met een chihuahua op de arm ( in de winkel) vertelt spontaan dat ze net beter is van de griep. Winkelpersoneel is zeer hulpvaardig met dingen vinden waar wij overheen of voorbij kijken. Een ander begint een gesprek met ons en zegt dat ze aan ons lopen kan zien en aan ons praten kan horen dat we Europeanen zijn. Dit was echt 'feestwinkelen'. We vervolgen onze weg en slaan in Jackson af naar het oosten. Het is de Carson Mountain Way. Op het hoogste punt ( ruim 2000m hoog) zien we de eerste sneeuw, op de bergen voor ons, maar ook heel dicht bij. Deze weg is ontstaan in 1844 en werd door Carlson en Fremont, verkenners van het toenmalige Amerikaanse leger, 'ontdekt'. Het was een handelsroute van de indianen. In die periode was het leger van Amerika in oorlog met Mexico. Daarvoor waren ook de Mormonen- mannen gerekruteerd. Na een jaar keerden zij te voet terug en namen deze route om de Siërra Nevada over te steken en terug te keren naar Salt Lake City in Utah. Het wagenpad werd in de loop der jaren, met de ontwikkeling van het verkeer uitgebreid tot de mooie pasweg die het nu is. Aan de oostkant van de pas zien we de skiliften van Carlson City.
In South Lake Tahoe tanken we ( 120 liter benzine voor 100 euro) en vullen onze grote koffiebekers: omgerekend 70 eurocent. Ha ha, Nederland, dat zijn nog eens koopjes hè?
South Lake Tahoe heeft meerdere campings. Wij kiezen voor Tahoe Valley Campground. Bij de receptie is niemand meer aanwezig ( half vijf) maar een briefje zegt ons dat we een plek mogen uitzoeken en graag morgenochtend betalen.
Het is een groot bos, de vogels en eekhoorns zijn onze buren. Dat is genieten!
Ps. Wij genieten van jullie reacties op onze verslagen. Dankjewel.

• 28 Mei 2014 - 10:20

Lina Jansen:

Ik had een paar dagen een logé en kon niet lezen en reageren.
    Maar vanmorgen heb ik de "schade" weer ingehaald en genoten van de verslagen en de foto's.
    Wat beleven jullie veel en wat zien jullie veel en wat genieten jullie veel en wat hebben jullie veel lol!
    Ik word er helemaal blij van!
    Wat heeft Amerika veel te bieden, wat een prachtige natuur en bezienswaardigheden.
    Enerzijds druk van de mensenmassa in de steden, anderzijds stille en rustige natuurgebieden,
    waar je de stilte kunt "horen" en waar je van genieten kunt.
    Ga zo door!!!